середу, 23 листопада 2016 р.

Порядок оформлення особової справи працівника

Особова справа працівника — це комплект документів, які містять в собі біографічні дані працівника, відомості щодо його освіти, роботи до прийняття на підприємство, в установу, організацію, відомості про військову службу, сімейний стан, місце проживання, відомості про державні нагороди (відзнаки), накладення і зняття стягнень, а також інші документи, зокрема накази, характеристики тощо. Особова справа комплектується з таких документів і в такій послідовності:
опис документів;
доповнення до особового листка з обліку кадрів;
особовий листок з обліку кадрів;
автобіографія;
копії документів про освіту;
копія документа про затвердження на посаді (у випадках, передбачених чинним законодавством);
заява про прийняття на роботу (контракт);
виписка з рішення конкурсної комісії;
наказ (розпорядження) про прийняття (призначення) працівника на роботу (на посаду).

1. Особовий листок з обліку кадрів
Особовий листок з обліку кадрів – це обов’язковий документ, що заповнюється громадянином під час зарахування його на посаду, навчання. Він узагальнює автобіографічні відомості про громадянина шляхом фіксації їх у таблиці.
Реквізити особового листка з обліку кадрів:
Назва виду документу.
Прізвище, ім’я, по-батькові; дата і місце народження.
Фотографія того, хто заповнює документ.
Відомості про наукові ступені, вчені звання.
Якими мовами володіє.
Трудова діяльність.
Державні нагороди.
Вітчизняні, зарубіжні та міжнародні наукові відзнаки.
Відомості про родину.
Паспортні дані.
Домашня адреса.
Особистий підпис.
Дата заповнення.

2. Автобіографія
Автобіографія – це документ, в якому особа повідомляє основні факти своєї біографії.
Основні реквізити автобіографії:
Назва виду документу;
Текст, в якому зазначається: прізвище, ім’я, по-батькові; дата народження; місце народження; відомості про освіту (повне найменування всіх навчальних закладів, у яких довелося навчатися); відомості про громадську роботу; короткі відомості про склад сім’ї (батько, мати, чоловік, дружина, діти); Дата написання;
Підпис.
Кожне нове повідомлення пишеться з абзацу


3.Характеристика
Характеристика – це документ, у якому в офіційній формі висловлено громадську думку про працівника як члена колективу і який складається на його вимогу або письмовий запит іншої установи для подання до цієї установи.
Реквізити характеристики:
Назва виду документу
Заголовок (прізвище, ім’я, по-батькові особи, якій видається характеристика; рік або повна дата народження; посада; якщо потрібно-місце проживання);
Текст, який містить такі відомості: трудова діяльність працівника (з якого часу в цій установі, на якій посаді); ставлення до службових обов’язків та трудової дисципліни (вказуються найбільш значущі досягнення, заохочення та покарання); моральні якості (риси характеру, ставлення до інших членів колективу); висновки; призначення характеристики (при потребі);
Дата складання
Підпис керівника установи
Печатка

Характеристика оформляється на стандартному аркуші паперу у двох примірниках: перший видають особі, а другий (копію) підшивають до особової справи.
Застереження. Облікові документи, зокрема особова картка форми                П-2  (П-2ДС) та особова справа, дуже важливі для визначення стажу роботи щодо призначення пенсій, при оформленні дубліката трудової книжки в разі її втрати, в інших випадках. Нормативними актами встановлено строк зберігання облікових документів — «75р – В». Ігнорувати вимоги щодо оформлення, ведення та зберігання зазначених облікових документів є недопустимим.
У разі якщо особові картки і особові справи при прийнятті працівників на роботу не були оформлені, їх слід оформити.
У подальшому, в хронологічній послідовності, до особової справи додаються: накази (розпорядження) про зміни анкетних даних; копії документів, які підтверджують підвищення кваліфікації, перепідготовку, стажування; характеристики; атестаційні листки та ін.
Не рекомендується включати до особової справи накази заохочення, дисциплінарні стягнення.
До особової справи не додають: накази (розпорядження) про відпустки, про направлення у відрядження, на курси перепідготовки, підвищення кваліфікації, стажування тощо.
Кожній особовій справі надається порядковий номер, що відповідає номеру у штатно-посадовій книзі. Особові справи можуть бути систематизовані в алфавітному порядку або за структурними підрозділами відповідно до штатного розпису.
Особові справи зберігаються так само, як і секретні документи, і видаються для службового користування лише посадовим особам, коло яких визначається керівником підприємства, під розписку у спеціальному журналі або контрольній картці.
Не дозволяється виносити особову справу з приміщення кадрової служби та затримувати її повернення понад добу. У разі використання особової справи категорично забороняється робити будь-які виправлення записів у ній або вносити до неї нові, вилучати з особової справи документи.

Немає коментарів:

Дописати коментар